dinsdag 10 januari 2012

Kranten in de Klas (vierdejaars)

Schrijfopdracht vierdejaars:


De volgende twee weken worden er dagelijks kranten bij ons op school geleverd. Neem elke dag een exemplaar mee naar huis en neem eens een kijkje naar de lezersbrieven. Hoe zien ze eruit? Waarover gaan ze? Door wie zijn ze geschreven? Welk taalgebruik herken je? Wat staat er altijd in een lezersbrief? Welke lezersbrieven vind je goed en welke niet? (Zie bundel KIK.)

Kies nu zelf een artikel uit de krant dat je persoonlijk raakt. Schrijf een lezersbrief naar de krant waarin je je mening geeft over het artikel. Post je lezersbrief als reactie op dit bericht. Vergeet je naam en klas niet! Vergeet ook de bronvermelding niet. Dat betekent dat je zeker de titel van het krantenbericht waarop je reageert moet noteren, samen met de datum en krant waarin het artikel verschenen is. (Hou rekening met de kenmerken van een lezersbrief zoals we in de klas besproken hebben.)

Succes!

38 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lisa Mathys, 4 Handel

    'Verzonnen messteek van 14-jarige zorgt voor paniek' , Het Laatste nieuws vrijdag 13 januari 2011

    Ik vind dat echt heel zielig van dat meisje. Ze bracht iedereen in grote paniek. Scholen werden extra beveiligd en iedereen werd ingezet om de dader te vinden en dan blijkt al die onrust en al dat werk voor niks. Haar mama zei daarna dat ze een roep naar aandacht deed omdat ze jarenlang door haar vader misbruikt was. Dat is natuurlijk heel erg maar je moet op die manier niet om aandacht vragen. Er zijn mensen genoeg die je kunnen helpen met zulke problemen. Ze stak haar eigen om haar verdriet te vergeten maar het is beter om met zo’n verhaal naar iemand te gaan die je vertrouwt of naar iemand die daar professioneel mee bezig is dan jezelf te verwonden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

      Verwijderen
  3. 4STW

    Ik vind het schandalig dat Rick Perry deze mensen zo verdedigt.
    Hij zegt dat het niet crimineel is, terwijl ik het zelfs een oorlogsmisdaad vind.
    Je moet je respect tonen aan gevallen vrienden of vijanden.

    Ik vind het ook erg ongehoord dat hij het vergelijkt met wild plassen.
    Dit en wild plassen hebben helemaal niets gemeen!

    Deze 4 mariniers moeten een zware sanctie krijgen. Ze moeten tonen dat dit soort gedrag niet aanvaard word.

    [Bron: HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1379861/2012/01/16/Rick-Perry-neemt-het-op-voor-mariniers-die-op-lijken-plasten.dhtml) ]

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Siham faik 4handel16 januari 2012 om 16:10

    India dreigt Facebook en Google te blokkeren


    Dit artikel sprak mij aan omdat ik zelf lid ben bij Facebook. Nadat ik het artikel heb gelezen ben ik er helemaal mee akkoord.
    Er zijn veel mensen die misbruik maken van facebook en "Fake-foto's" erop zetten en deze dan op google terecht komen. Ook mensen met een hoge functie worden hierdoor benadeeld. Hierbij ga ik helemaal akkoord met dit artikel, en hoop ik dat het hier ook word ingevoerd.
    Google is google, facebook is facebook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kenny Goedhuys 4handel

    'Suàrez wint gouden schoen' Het laatste nieuws , Vrijdag 13januari 2012.


    Ik wil mijn felicitaties uiten aan de mooie winnaar van de Gouden schoen 2011 Mathias Suarez. De Argentijn had dit jaar grote concurrentie van onder andere de Belgen Axel witsel en Thibault Courtois maar beëindigde de show met het goud. Suàrez behaalde al zijn punten tijdens de 2de seizoenshelft wat zijn overwinning toch wel zeer speciaal en indrukwekkend maakt. Een week geleden nog getrouwd en 5dagen later de gouden schoen, ja Suàrez maakt een drukke periode door. Hopelijk doet hij het in het jaar 2012 net zo goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Celia Effiong 4STW
    "kapitein grote schuldige" Gazet van Antwerpen, 16 januari 2012.

    Ik vind dat ze gelijk hebben de kapitein als de grote schuldige markeren. Hij was tenslotte diegene die het schip tot 150 meter van het eiland had gestuurd om een vriend die aan de kade stond te groeten. Dat was trouwens niet de eerste keer dat hij dat deed. De kapitein had zelfs ook een paar uur voor de laatste passagiers het schip verlaten. Dit noem ik gewoon onverantwoordelijk! Door hem is nu een 290 meter lang schip gekapseisd! Ik vraag me dan ook af waarom ze hem ook nog dit schip hebben laten besturen terwijl ze waarschijnlijk wel al gehoord of gelezen hebben van zijn verleden in verband met het besturen van schepen. Ze moeten die man een verbod opleggen om schepen te besturen! En de eigenaars zullen nu wel twee keer nadenken voordat ze een kapitein aannemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mohcine Amara 4handel

    Kapitein grote schuldige. Gazet van Antwerpen 16/01/12

    Ik vind dat de kapitein van het cruiseschip terecht moet veroordeeld worden, omdat het zijn schuld is dat het schip gezonken is. De kapitein had niet te vroeg moeten vertrekken en het was niet nodig dat hij langs een eiland vaart om iemand te gaan groeten. De kapitein zou het ook niet met opzet gedaan hebben omdat het een inschattingsfout was, maar hij zou eigenlijk als laatste van de boot moeten vertrekken maar hij is als eerste uit de boot gegaan. Mijn mening is dat de kapitein veroordeeld moet worden omdat hij een grote fout gemaakt heeft en omdat het zijn schip niet was.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Noureddine El Mahmoudi 4 Handel

    http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedia/article/detail/1379696/2012/01/16/Quad-core-processor-en-LTE-voor-nieuwe-iPad-3.dhtml

    We weten allemaal dat "APPLE" een van de beste technologie heeft op het gebied van computers, Mp3 Spelers, .... Maar wat ik heel raar vind is dat men de productie van de nieuwe I Pad 3 in China doet en niet in Amerika zelf? Steve Jobs is immers een Amerikaan die de technologie zelf heeft bedacht. Waarschijnlijk is het omdat men in China goedkopere mankracht heeft en veel meer personeel in het bedrijf waardoor het proces van de nieuwe I Pad 3 sneller verloopt. Als alle bedrijven uit Europa en Amerika naar andere landen verhuist hebben wij later zelf geen werk meer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Louis Grauwels 4toe

    Kapitein Kop van jut.Het Belang Van Limburg 16 Januari 2012

    Ik vind dat de kapitein verantwoordelijk was. Hij was de eerste die het boot verliet terwijl hij de laatste moet zijn. Het is ook dankzij hem dat het ongeval gebeurde. Door zijn onverantwoordelijkheid zijn vijf mensen gestorven en nog een aantal zijn vermist. Maar hij is niet de enige schuldige. De politie en reddingsploegen waren ook heel traag. Dus ik vindt het verkeerd dat iedereen de schuld aan de kapitein geeft. Zij zijn zelf schuldig. De mensen die voor het schip werkten zijn ook schuldig want ze hebben tegen de passagiers gelogen en gezegd dat er niets aan de hand was. Ik vind dat het bedrijf ook schuldig is. Want er waren niet genoeg reddingsboden voor veel te veel mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jury 'The Voice': "Niet toonvast gezongen, maar je mag door"


    Ik vind het niet kunnen dat er mensen niet naar de live shows mogen als ze beter zingen als hun tegenpersoon in de battles. Het is niet omdat je er beter uitziet dat het doorslaggevender is als toonvast zingen. Als je in de battle alleen zingt tegen een groep van drie maak je in ieder geval geen schijn van kans. In het reglement stond ook eerst dat er geen groep groter als twee personen mogen meedoen. Ze maken toch een uitzondering voor de zusjes Vincke. De jury maakt het zich ook te moeilijk er zijn kandidaten van the voice die niet mooi zingen. Maar ze zetten de goede bij elkaar zodat er altijd een goede zanger(es) uit het programma moet. Ik vind The voice geen eerlijk programma.
    Jessie Max 4stw
    www.hln.be

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bianca Hermans 4stw.
    'Kinderbeul die 2-jarige doodde vraagt vrijlating'
    Het laatste nieuws , donderdag 12 januari 2012.

    Ik vind het echt erg dat een man, een peuter van 2 heeft doodgemarteld. Maar, dat hij nu na minder dan 2 jaar al vrij kan komen vind ik er overgaan. De man krijgt 10 jaar cel, en zou na 2 jaar al vrij kunnen komen. Waarom geven ze hem dan niet gewoon 2 jaar? Binnenkort krijg je geen straf meer, en kan je dingen doen zonder ervoor gestraft te worden. Maar ik denk niet dat veel mensen daar mee akkoord zouden gaan. Natuurlijk begrijp ik de reactie van de vader van de peuter. Het is vrij normaal dat hij de man niet meer wilt zien. Hij wilt ook dat de man een contactverbod krijgt met kinderen en dat snap ik volledig. Hij wilt natuurlijk niet dat dit meer kindjes overkomt. Ik vind echt dat je dit niet doet, al is er een reden. Dit is overdreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gregory Carrez 4tsv

    “Keer terug naar je schip en red die mensen”
    Het nieuwsblad, woensdag 18 januari 2012.

    Volgens mij moest de kapitein aan boord blijven omdat hij toch verantwoordelijk is voor het schip en de mensen. Hij wilde zijn eigen hachje redden. Hij had de mensen moeten verwittigen wat er ging gebeuren en niet moeten wegrennen. Hierdoor kon er toch wel volgens mij een aantal levens redden. Hij was niet een echte kapitein volgens mij. Hij ging meer met het vrouwelijk schoon om dan met zijn schip. Hij is een lafaard die niet durfde zijn leven te geven voor andere mensen terwijl hij dat toch verplicht is om eerst de andere mensen aan boord te helpen en dan pas zijn eigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Miguel Mees 4Tsv
    “ Een kinderdroom die in vervulling ging”
    Gazet Van Antwerpen 17januari 2012

    Het is mooi voor Wannes dat zijn kinderdroom is uitgekomen want hij is een heel goede voetballer. Want niet veel jongens groeien van de jeugd door naar de A-kern. Als hij binnenkort nog kansen krijgt moet hij zich extra bewijzen om binnen een paar jaren zijn basisplaats te pakken in de A-kern. Hij is toch bij heel de jeugd van KV Mechelen de speler waar je naartoe wilt groeien, maar niet bij velen zal dit lukken. Heb de vriendschappelijke match gezien en toen kreeg hij zijn kans en heeft hij dit ook niet slecht gedaan. Ik hoop voor hem dat hij nog veel kansen mag en kan krijgen en dat hij zich blijft bewijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Marlon Delrue 4TSba
    'Elk jaar in oog en oog met de moordenaar van onze zoon' maandag 16 januarie, Het nieuwsblad.

    Ik versta deze mensen wel dat ze er niet mee kunnen omgaan dat ze elk jaar opnieuw de moordenaar van hun zoon moeten zien. het is meer dan normaal dat de persoon die hun zoon heeft vermoord in de gevangenis moet blijven. En dat hij niet voorwaardelijk vrij moet gelaten worden. Ik vind als je iets verkeerd heb gedaan moet je je straf maar uitzitten. En zeker als hij de zwaarste straf heeft gehad voor het zwaarste misdrijf die een mens kan plegen, dus moet hij zeker zijn straf volledig uitzitten. Ik zou er niet mee kunnen omgaan als er iemand van mijn familie vermoord is, om elk jaar opnieuw die moordenaar te kunnen zien. Dus ik snap die mensen helemaal dat ze een aanpassing vragen over het feit dat ze elk jaar die moordenaar terug moeten zien. Dus die man moet zijn straf volledig uitzitten en niet vroeger voorwaardelijk vrij gelaten moet worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zeb Jacobs 4tsvt.
    Voetballer(16) krijgt hartstilstand tijdens match
    Het laatste nieuw 16 Januari

    Het is de dokter, die hem onderzocht heeft zijn fout!
    Hij heeft zich laten onderzoeken, is medisch goed verklaart en ze hebben hem groen licht gegeven om te voetballen en aan sport te doen. Maar als je dan op een voetbalveld stapt en dan zo iets gebeurd, stel je je toch vragen bij de professionaliteit van de dokters? Hij heeft veel geluk gehad dat er verplegers aan de lijn de voetbalmatch aan het volgen waren die hem onmiddellijk te hulp snelde. En heel jammer maar het is vlak bij mij gebeurd. En het doet me zeker nadenken over wat de risico's van sporten zijn. Ik sport namelijk zelf zeer veel en overweeg nu ook een hartcontrole te doen. Sporten is toch gezond?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Robin Deputter 4EE Het Nieuwsblad 17/1/’12

    Poolse moeder gaat uit stelen met twee zonen

    Als je gaat stelen met je kinderen ben je geen goede moeder, het is al meteen een goede basis om later in de gevangenis te komen. Wat nu ook al gaat gebeuren want ze krijgen alle drie tien maanden voorwaardelijk en de helft met uitstel persoonlijk vind ik dit niet genoeg ze hebben tenslotte ook drie diefstallen gepleegd. De moeder zou zeker meer moeten krijgen want zij zet haat kinderen ook aan tot stelen wat zeker geen goed voorbeeld is. Ze hadden ook geen vast adres dus ze zouden zich beter bezig houden met een vast adres te zoeken hier in België dan te gaan stelen met je kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jietse Frickx 4EE

    Supporters steeds braver, spelers steeds stouter. Woensdag 11 januari 2012 Het Nieuwsblad.

    Ik vrees dat er geen verdere daling van de stadionverboden in 2012 zal gebeuren, zeker niet wanneer de play-offs beginnen. Veel hangt af van welke ploegen zich in play-off 1 zullen bevinden. Maar 12 topmatchen in een strijd om de titel kan er wel voor zorgen dat het voetbalgeweld terug stijgt. Dit is volgens mij ook de reden van de daling van het voetbalgeweld tijdens het gewone seizoen, hier wordt nog niets beslist en alles is nog mogelijk wanneer je in play-off 1 raakt. Ook de matchen tegen Servië en Kroatië voor de WK-kwalificatie kunnen tot problemen leiden, want deze landen staan bekend als probleemlanden op het gebied van supportersgeweld.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kapitein van Concordia onder huisarrest geplaatst.
    Wat er gebeurde in Italië was een ramp. Het liet me een beetje denken aan de Titanic .Gelukkig waren er mensen die het hebben overleefd maar jammer genoeg zijn er nog steeds mensen vermist en zelfs dood. Wat ik te zeggen heb over de kapitein is dat hij zich zou moeten schamen. Het is schandalig om als kapitein van het schip als eerste het schip te verlaten en de rest niet eens waarschuwen. Wat mij betreft zou hij levenslang moeten krijgen. Hij heeft mensen hun leven in gevaar gebracht , als hij misschien eerst aan de andere gedacht had dan zouden er minder of zelfs geen doden of vermisten zijn.
    Mateus Gonçalves Ian
    HLN: kapitein van Concordia onder huisarrest geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. 4ttsb
    "15-jarige bezwijkt aan hartfalen na baskettraining"

    Het stelt vragen bij mezelf omdat je het kan voorstellen als een gelijkwaardige situatie bij mezelf.
    De jongen had net een basketbaltraining achter de rug voor hij bezweek. Hij werd de volgende ochtend levenloos aangetroffen naast zijn bed in zijn kamer.
    Zelf heb ik twee trainingen per dag waarvan één toch wel op een hoog niveau en zeer intensief kan zijn.
    Ik heb zelf nog nooit klachten gehad of iets speciaals gevoeld ter hoogte van mijn borst, maar misschien die jongen ook niet en hij is ook op het onverwachte overleden.Zoiets kan je nooit voorspellen maar alleen hopen dat het nooit bij jezelf gaat gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gilles Puttevils 4TTSv

    Het Laatste Nieuws: "15-jarige bezwijkt aan hartfalen na baskettraining" woensdag 17 januari

    Het is zeer jammer voor de familie van Felix en zou graag mijn medeleven willen betuigen. Zelf doe ik ook aan sport en ik ben ook al getest op hartfalen, maar voor je het weet is het voorbij.. . Het kan echt iedere sporter overkomen ook al ben je getest, het kan altijd zijn dat er net op het moment van de test niets gevonden wordt. Het onderzoek wees uit dat Felix overleed aan een hartafwijking. Nog niet lang geleden gebeurde een gelijkaardige gebeurtenis met een 16-jarige jongen (voetballer) die nu in coma ligt. Bij de Belgische voetbalbond nemen ze nu al maatregelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jody puttenaers 4TTSv
    "Ik nam geen doping" Het Nieuwsblad; woensdag 18 januari

    Het is jammer dat mensen bij een zieke renner dit meteen linken aan dopinggebruik. Maar je kan toch niet anders verwachten? Tijdens het wielerseizoen worden elk jaar tientallen renners betrapt en dit worden er elk jaar meer en meer dus is dit normaal dat de mensen daar meteen aan denken. Op het einde van het wielerseizoen in 2011 deed een gelijk aardig voorval zich voor een renner had zichzelf gedoopeerd op een foute manier en belande zo in het hospitaal. Ook het moment waarop het voorval zich voordoet doet de speculaties oplaaien zo net voor een kampioenschap .Het is dan wel een jammer voorval als renners onterecht beschuldigd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Kyara Linskens 4TSBa
    Oppas betrapt op bezit obscene kinderfoto's
    Het Nieuwsblad, woensdag 11 januari 2012

    Dit artikel raakte mij omdat ik het schandalig vind dat iemand zoiets doet, of zich daar mee bezig houdt. Ik denk wel dat er veel voorvallen zijn van oppassen die dat doen maar men moet er toch mee op letten.Dat er een oppas honderden foto's zou nemen van mijn kind, zou ik heel erg vinden en zeker klacht indienen. Je moet toch weten welke mensen je in huis neemt en wie niet, het is natuurlijk moeilijk om te weten als die persoon te vertrouwen is of niet. Je zou eerder een vrouwelijke oppas nemen, die zijn meer te vertrouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Marlon Delrue 4tsba
    'elk jaar oog in oog met de moordenaar van onze zoon'
    maandag 16 januari 2012 Het nieuwsblad

    Ik versta deze mensen wel dat ze er niet mee kunnen omgaan dat ze elk jaar opnieuw de moordenaar van hun zoon moeten zien. het is meer dan normaal dat die persoon die hun zoon heeft vermoord in de gevangenis moet blijven. En dat hij niet voorwaardelijk vrij moet gelaten worden. Ik vind als je iets verkeerd heb gedaan moet je je straf maar uitzitten. En zeker als hij de zwaarste straf heeft gehad voor het zwaarste misdrijf die een mens kan plegen, dus moet hij zeker zijn straf volledig uitzitten. Ik zou er niet mee kunnen omgaan als er iemand van mijn familie vermoord is, om elk jaar opnieuw die moordenaar te kunnen zien. Dus ik snap die mensen helemaal dat ze een aanpassing vragen over het feit dat ze elk jaar die moordenaar terug moeten zien. Dus die man moet zijn straf volledig uitzitten en niet vroeger voorwaardelijk vrij gelaten moet worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Cassandra Turelinckx 4Tsv

    'Verplicht medische keuring ook al red je maar één leven'
    Het nieuwsblad, woensdag 18 januari 2012.

    Als men elke sporter gaat laten testen door artsen dan zullen er vele minder mensen gewoon doodvallen tijdens een sportwedstrijd. Veel van de jonge sporters lopen een groot risico op een plotse hartstilstand. Daarom wilt de voetbalbond alle jonge sporters laten testen, wat echt nodig is. Als ze iedereen laten testen zou je niet alleen de vermindering zien met fatale hartfalen maar ook met kwetsuren. In Italië worden sinds de jaren tachtig competitiesporters tussen 16 en 35 jaar systematisch medisch onderzocht. Sindsdien ziet men daar nog nauwelijks sportlui sterven door plotse hartfalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Margo De Korte 4TSBa
    'Beroepsmilitair op rust sterft tijdens begrafenismis'
    Het Nieuwsblad, Maandag 16 januari 2012

    Hoe kan dit? Op een begrafenis onwel worden en ter plaatse sterven lijkt in mijn ogen onmogelijk. Het kan bijna niet anders dat die man heel erg veel van de persoon hield die gestorven was. De parochieassistente wou net beginnen met de dienst tot ze zag dat de man onwel werd. In de overvolle kerk deed ze een oproep naar een dokter of verpleger, maar toen was het jammer genoeg al te laat. Over de man was er niets verkeerd in het artikel het was een normale persoon die heel sociaal was. De man had waarschijnlijk gezondheidsproblemen zonder iemand dit kon weten. Dit artikel raakte me heel erg, hoe hard ik ook van een persoon hou ik denk niet dat ik ooit op een begrafenis heel erg onwel zou worden en ter plaatse zou sterven.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Tom Deknudt 4EE
    'Roken plots verloren op honderden terrassen.'
    Het nieuwsblad 16/01/2012

    Onbeschofterikken! Alsof ze nog niet geneog hebben overdreven, vroeger ,in de goede oude tijd, had men het recht bijna overal te roken, zelfs in cinemazalen. En nu krijg ik de indruk dat ze van de "rokers" een uitgesloten groep willen maken. Het is toch ook dat ja als niet-roker niet naar een stamcafé zou gaan moest daar nog gerookt mogen worden? Dat alleen al over het rookverbod, nu willen ze nog alle kroegen de grond in boren door net nadat ze hun terras hadden aangepast om het voor rokers aangenamer te maken, een nieuwe wet conform het terras in te willigen. Dit vind ik onbeleefd en onverantwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Arne Massin 4Tsvt.
    Het Laatste Nieuws , Maandag 16 Januari 2012.
    'Voetballer (16) krijgt hartstilstand tijdens match'

    Niemand begrijpt het, iedereen stelt zich de vraag hoe dit kon gebeuren. Nadat de 16-jarige jongen vorig jaar medisch onderzocht werd, waren er geen problemen met zijn gezondheid en dus zagen ze dit incident niet aankomen. Pas nadat Tom tijdens een jeugdwedstrijd in elkaar zakte, kwamen de feiten aan het licht. Tom zat dus degelijk wel met een erfelijk hartkwaal wat de dokter moet gemist hebben bij het onderzoek.

    Dit artikel raakte me doordat ik zelf voetbal speel en er zelf mijn leven voor geef daardoor is dit zo'n tragisch ongeval voor mij, maar ook voor heel de familie en kennissen van Tom. Als je als dokter een onderzoek doet en niet ziet dat er risico's aan verbonden zijn voor verder te voetballen? Dan ligt de schuld naar mijn weten toch bij de onoplettendheid van de dokters zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Narjis Abroudi 4STW
    Het Laatste Nieuws
    Donderdag 19-01-2012
    'Koppel opgepakt voor seks met meisje'

    Ik vind dit een schandalig artikel!
    Wat er tegenwoordig allemaal gebeurt, is niet meer normaal.
    Dat minderjarig meisje heeft helemaal niets gedaan en dan wordt ze verkracht door een koppel.
    Deze mensen verdienen het niet om in deze maatschappij verder te leven.
    Het koppel heeft het leven van een klein onschuldig meisje verpest.
    Door hun zal dit meisje getraumatiseerd het leven door gaan.
    Deze mensen zouden niet enkel een gevangenisstraf moeten krijgen maar ook een emotionele straf moeten krijgen zodat zij ook voelen hoe dat het meisje zich voelt.
    Tegenwoordig gebeurt het als maar meer en meer.
    Ook wordt dit niet zo streng bestraft.
    Ze zouden zo'n mensen levenslang moeten geven !

    Met vriendelijke groetjes Narjis.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ashley Hoydonckx 4Handel
    Het Laatste Nieuws

    Ik vind het tof dat Suarez De Gouden schoen heeft gewonnen, maar volgens mij had iemand anders die meer verdiend. Diegene die het volgens mij het meest verdiende was Courtois omdat hij Genk overeind heeft gehouden in moeilijke matchen en een paar wereld safes gedaan heeft wanneer het echt moest. Courtois is tijdens de helft van het seizoen naar Atletico Madrid gegaan en heeft door deze zet De Gouden schoen niet gewonnen, als hij tot op het einde van het seizoen in België was gebleven had hij vast en zeker De Gouden schoen gewonnen, met meer score als Suarez.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hanna el aich 4handel
    Het Laatste Nieuws, 18/01/12
    Vaksbond veroordeelt voor schelden op facebook.

    Ik vind dat deze man hier helemaal geen straf voor mag krijgen.Op facebook heb je een eigen profiel waarop je mag schrijven wat je wil. Dit kan ook gevaarlijk zijn. daarom heb ik zelf geen facebook.
    Deze man mag zijn mening uiten op zijn profiel en daarvoor moesten ze de rechtbank niet bij halen, maar bijvoorbeeld een onderlingen straf.

    Het bericht dat hij heeft geplaatst gaat niet over zijn baas zelf dus hij mag zich niet snel aangesproken voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Amira Abroudi 4Handel.
    Woensdag 19-01-2012
    'Duitser krijgt vier maanden voor stelen van braadworst

    Ik vind het echt overdreven om 4 maanden te geven voor 1 stomme braadworst, het is echt geen grote diefstal er zijn ergere dingen die je kan doen om 4 maanden te krijgen dan iets kleins te stelen zoals een braadworst. Die Duitser kan ook gewoon een boete betalen of ten minste de braadworst terug betalen, het is niet goed om iets te stelen maar 4 maanden vind ik wel dat overdreven is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zéér goede lezersbrief ! mijn complimenten

      Verwijderen
  33. Stijn Minnoye 4EE
    Het Nieuwsblad
    17/1/2012.
    4.000 Levens Geriskeerd om naar zus te wuiven.

    Het is verschrikkelijk dat er al 11 doden zijn en dat er nog veel vermiste personen zijn. Wat ik terecht vind is dat de kapitein een zware straf moet krijgen, Hij maakte 2 grote fouten. Eerst maakte hij de fout om dicht bij het eiland te komen en daardoor tegen de rots aan te varen en zijn 2e grote fout was om het schip te vroeg te verlaten. Als je met meer dan 4.000 mensen hun leven speelt verdien je een zware straf!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Khiara Smets
    4STW
    Het Laatste Nieuws
    Breivik eist zijn onmiddellijke vrijlating.

    Ik vind het ronduit belachelijk dat hij zoiets durft te zeggen. Hij heeft zelf niet het recht op spreken en zou voor eeuwig in de gevangenis moeten zitten na al wat hij heeft aangericht. Hij heeft enorm veel mensenlevens vernietigd en de achtergelaten mensen ontzettend veel verdriet aangedaan. Breivik is een gevaar voor de wereld. Ik vind het onbeschoft en respectloos tegenover de families en slachtoffers om zoiets te zeggen. Hij doet precies alsof hij niets heeft misdaan en dit puur een ‘preventieve aanval’ was. Moest ik zelf in de zaal zitten, ik zou in tranen uitbarsten, hoe kan je in godsnaam deze man nog aankijken? Hij vind het precies best ok wat hij heeft aangericht, en heeft er blijkbaar geen moeite mee om met zijn vreselijke daad te leven. Hij zou het zelfs absurd vinden moest hij in de cel belanden. Hallo? Wat wil hij dan? Aandacht van de maatschappij? Wel, die heeft hij dan gekregen, maar staat daardoor wel op een negatief blaadje. Zo een dingen maken mij echt furieus, massamoordenaars met zo een uitspraken. Ik hoop dat hij zich nu niet psychiatrisch gaat gedragen waardoor hij ook nog eens de stempel krijgt ‘ ontoerekeningsvatbaar’. Iedereen weet dat deze persoon handelde in voorbedachte rade, en hopelijk word hij dus ook zo gestraft, levenslang.

    BeantwoordenVerwijderen