woensdag 28 september 2011

Feit of fictie? (opdracht vierdejaars)

Het vreemde meisje in dit filmpje staart je via haar webcam aan. Waarom doet ze dit? Wie is ze? Waarom zegt ze niks? Is ze een actrice of is dit echt? Haar filmpjes hielden Youtube-kijkers over de hele wereld in de ban.
Wat te denken over de 'leave Britney alone' guy die huilend zijn verhaal doet op - alweer - Youtube?
Rebecca Black plaatste het liedje Friday op Youtube en hoopte op dezelfde bekendheid die Justin Bieber op die manier verwierf. Jammer genoeg ontving het lieve kind sindsdien vooral doodsbedreigingen. Haar advies? "Denk twee keer na voor je iets op Youtube plaatst."
Donderdag gaan we met de vierdejaars naar de toneelvoorstelling Bloggers die het mediafenomeen Youtube in de kijker zet. Laat de reacties maar komen!

17 opmerkingen:

  1. Het toneel vond ik maar raar. Het ging van het ene personage naar de andere. Ze hadden het beter op chronologische volgorde gezet. Ik kon niet goed begrijpen wat ze eigenlijk wilden aantonen. Nadat de mevrouw me verteld had wist ik wel wat ze bedoelden. Je kon het niet goed afleiden uit het toneel zelf. Nu begrijp ik wel waarom ze het toneel gemaakt hebben.

    Het was wel grappig wanneer de West-Vlaamse jongen vertelde over fysica. Het meisje dat verliefd was op Mick was maar eentonig. Want ze bleef maar praten over Mick. Het Vlaamse meisje dat haar eigen zo mooi vond, heeft eigenlijk niet veel gezegd. Ze heeft meer haar lichaam laten tonen. Dat vond ik niet zo plezant. Je kon niet zo goed lezen wat de Hollandse blonde jongen schreef. Ze hadden de papiertjes beter al op voorrand beter en mooier geschreven. Ze hadden het beter iets duidelijker moeten maken.

    Ze wilden aantonen dat je niet zomaar iets op het internet moet posten want iedereen kan zien wat je gepost hebt. Bovendien blijft het er voor altijd opstaan. Sommige mensen maken filmpjes op het internet omdat ze dat graag doen. Maar ik denk dat sommige mensen zich meer voordoen als acteurs en niet als henzelf zijn. Je kunt ook filmpjes van je eigen posten waar je iets grappigs doet. Vele mensen willen ook beroemd worden op het internet. Een goed voorbeeld van dit is Justin Bieber. Hij heeft op het internet filmpjes gepost waar hij op aan het zingen was. Hierdoor is hij wereldberoemd geworden.

    Gregory 4tsov

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het toneel redelijk verwarrend en onduidelijk, omdat ze soms heel rare dingen deden (dit kan ook in het echte leven voorkomen, maar toch…) Ik vond het toneel ook niet grappig of boeiend behalve dat er een jongen zich zat te verkleden voor de camera en rare bewegingen deed. Ik vond het ook zeer irritant en saai dat er telkens een meisje om de vijf minuten, bij wijze van spreken, een filmpje maakte voor haar lief en elke keer ging dat filmpje over hoe graag ze hem zag.
    Ik vond die ene man die telkens voor de camera rare boodschappen opschreef en zich verkleede het grappigst. Omdat ik hij zich gewoon raar gedroeg. Het aller vreemdst vond ik dat meisje dat voor de tv zat met heel veel vuilnis rondom haar. Ze trok rare gezichten en gedroeg zich ook heel vreemd. Ze projecteerden op de voorstelling ook filmpjes op een groot scherm dat vond ik wel leuk. ze wilden,denk ik, aantonen dat er op youtube,… ook allemaal zo’n oninteressante en domme filmpjes gezet worden die mensen dan aan de wereld laten zien.
    de laatste tijd kunnen mensen ook bijna niet meer zonder een computer of het internet. Dit komt omdat je nu ook voor school dingen moet opzoeken via internet, taken moet maken op je computer,… Dingen opzoeken op de computer is ook veel gemakkelijker dan het gewoon op te zoeken in een boek. Je kan ook veel makkelijker gegevens bewaren en terugvinden met de juiste programma’s op je computer. Natuurlijk gebruiken mensen hun computer om spelletjes op te spelen en om op sociale netwerken en dergelijke te gaan. Kortom, een computer is gewoon veel gemakkelijker in het dagelijks leven maar sommige mensen overdrijven wel met het computergebruik.
    Celia 4STW

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het toneelstuk ‘Bloggers’ een heel raar, ingewikkeld stuk. Ik snapte er niet veel van. Ze gaven niet echt een uitleg, zoals dat met die voeten. Ook dat meisje dat heel de tijd filmpjes maakte, we weten dat het voor haar ex-vriendje Mick was, maar waar is Mick naartoe? Wat is er met hem gebeurd? Wat te denken van het blonde Vlaamse meisje dat heel de tijd haar eigen filmde, of dat liet doen door iemand anders? Dat was ook heel raar.

    Er waren ook wel grappige stukken, bijvoorbeeld toen het blonde Hollandse meisje aan het zingen was en toen ze zo overdreef. Zij was dan ook het leukste personage van het stuk. Ook de Hollandse jongen die ineens, uit het niets, een camera pakte en erin schreeuwde.

    Ik vond ook dat er wel nog veel fouten gebeurde met de projectie van de al opgenomen filmpjes. Er werden soms de verkeerde filmpjes afgespeeld. Ze begonnen soms ook al te praten voor de camera aanstond.

    De link tussen de voorstelling en de filmpjes van op Youtube is dat men wilt waarschuwen voor je iets op het internet post, dat je eerst 2 maal moet nadenken. Want dat het niet altijd het gewenste effect krijgt. Sommige mensen willen het dan serieus bedoelen maar krijgen dan slechte commentaar, of worden uitgelachen.

    Ik vind ook dat mensen op Facebook veel vrienden hebben, maar vele daarvan ken je niet, of als je ze tegen komt herkennen ze je niet. Je kan ook niet rekenen op vrienden die je online kent. Ze kunnen bijvoorbeeld dingen die jij in privé op Facebook hebt gezegd, afprinten of doorsturen naar anderen. Ik vind het dan ook makkelijker om in het echt over problemen of persoonlijke zaken te praten. Dan weet je ook dat je het tegen je echte vrienden zegt.
    Dat is mijn mening over het stuk en over privégebruik op Facebook of internet.

    Lisa
    4 Handel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De voorstelling die we hebben gezien, was in het algemeen heel goed. Er waren grappige stukken waar het echt wel interessant was. De minder goede momenten waren bv. een meisje dat de hele tijd over haar ‘Verloren jongen’ aan het praten was, die momenten mochten echt weggelaten worden. Ze hebben de hele tijd filmpjes zitten maken over verschillende onderwerpen. Die onderwerpen verschilden hard van elkaar. Soms zagen we ook dat ze hun voet aan het filmen waren zonder er iets bij te zeggen of doen, dat mocht echt weggelaten worden in de voorstelling.
    De personage die ik het leukst vond was een jonge heer vanuit Brugge (vermoed ik) die zei in het begin alleen maar van die interessante zinnen waardoor de hele zaal moest lachen. Hij was ook heel jong en zijn manier van doen was ook anders dan al de andere personages. Hij was zichzelf tijdens de voorstelling terwijl de andere personages zich hielden aan hun rol en hun best deden.
    Die filmpjes die ze hebben gefilmd tijdens de voorstelling kunnen ze ook posten op Youtube, Facebook, Twitter,… waardoor meerdere mensen het kunnen zien. Het beste manier is als je wil dat het bekend word op Youtube plaatsen. Miljoenen mensen die internet gebruiken zitten de grootste deel op Youtube van alles aan het bekijken.
    Maar om iets op Youtube te plaatsen heb je een blog nodig, die je anoniem kan aanmaken of je gegevens invoegen. Mensen die hun gegevens invoegen hebben meestal het risico dat andere mensen hun namen gebruiken voor andere zaken. Je kan ook je privacy instellen die je ook kunnen helpen bij het beschermen van uw account. Er is niets beters dan een goed beveiligde profiel die je gebruikt op internet.

    Noureddine El Mahmoudi 4HA

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond het toneel niet goed, want ik begreep eigenlijk niet waarover het ging. Het moest over internet gaan, maar ik zag daar sommige acties die eigenlijk niks te maken hadden met internet.
    Aan de ene kant was er een meisje dat altijd een filmpje naar haar lief stuurde , maar die kreeg geen antwoord terug. Zij vertelde alles wat ze deed door een filmpje te sturen, wat bedoelde ze daarmee ? En wat heeft da te maken met internet?
    Aan de andere kant was er een andere meisje dat altijd van kleren verandert, , misschien zette zij haar foto’s op internet om geld te krijgen, ja da heeft misschien wel iets te maken met internet, en waar ze de onderkant van hun schoenen tonen heeft wel iets te maken met internet want zelf sommige mensen posten stomme filmpje op Youtube.
    Een andere kenmerk is de dove jongen, die laat altijd zien wat hij bedoelde door een tekst te schrijven of door te roepen, toen riep hij, was iedereen aan te lachen maar wat bedoelde hij eigenlijk daarmee ? misschien om te zeggen dat hij boos of dat het is saai om doof te woorden .
    Er is een andere jongen die zit altijd boeken te lezen en die vertel niks anders dan verhalen van boeken.
    Maar ik heb een andere punt gemerkt, waar ze slechte woorden tegen ons zeggen, en een van die word heb ik niet vergeten, heet was het woord van het meisje , zij zei : Ga terug naar u klote land. Dat vond ik beetje vreemde, maar ja, het ging wel over internet, en op internet zijn er wel veel mensen die slechte woorden tegen andere zeggen omdat het is wel makkelijker om iets over u vriend achter een scherm te vertellen dan in het werkelijkheid ..
    Zo vond ik het toneel, interessant maar saaie.
    Facebook is eigenlijk een drugs geworden voor veel gebruikers, in 2004 waren er 4 miljoen gebruikers op Facebook, en nu juli 2011, 750 miljoen mensen, sommige mensen vertellen alles wat ze elke minuut doen, wat jij doet is gewoon maar u leven en niet iedereen moet dat wetten. Soms kunnen u vrienden u helpen voor sommige problemen, maar het is beter om die vriend te bellen en u probleem aan hem voor te stellen dan aan iedereen op Facebook te laten zien.
    Er zijn veel dingen om te vertellen over Facebook (Goed en Slecht) maar dat weet jij zelf!
    Mamady kaba 4handel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vond het toneelstuk bij momenten grappig maar over het al gemeen vond ik het niet zo goed door het feit dat er geen echt verhaal in zat.
    Op een gegeven moment laten ze hun schoenzool zien via de camera en begint iedereen ‘like’ te roepen, dat was wel een heel raar stuk maar uiteindelijk als je daar een beetje over nadenkt weet je wel dat dit stukje van Facebook komt. Een goed en grappig personage vond ik die jongen dat een boek aan het lezen was daar was ten minste nog een beetje logica in omdat hij het ook nog uitlegde wat§ hij aan het doen was. Maar de man dat zo riep in zijn camera was op het moment zelf heel raar maar als ze zo alles beetje door elkaar lieten zien viel het nog wel mee en was het best wel grappig.
    Het meisje dat zo een video blog maakte voor haar vriendje was ook raar want hoe kon hij die filmpjes nu zien hij was toch niet daar dus kan ze dat pas laten zien als hij terug was dus daar zit ook geen verhaal of logica in. Zij was maar aan het vertellen en vertellen en uiteindelijk zegt ze ja ik ben nu met Bram maar op het einde van haar blog zegt ze wel nog ‘ik hou van je’ dus dat kan helemaal niet. Er waren ook leuke momenten maar die werden dan bijna altijd overschaduwd door saaie en verwarrende momenten.

    Over het algemeen vond ik het wel een goed stuk maar ik zou het zelf niet aan raden om dat te gaan kijken.
    Robin 4EE

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vond het toneelstuk niet echt boeiend, ik vond het eerder saai en ik snapte er niets van. Alle filmpjes gingen door elkaar. Eerst dat meisje die filmpjes maakte voor een jongen die Mick heet, maar we wisten niet wat er met die jongen was gebeurd of waar die jongen naartoe was. Dan was er een ander meisje die gewoon gefilmd werd, wat daar de bedoeling van was wist ik echt niet. Er kwam ook een West-Vlaming in, hem vond ik de leukste personage die voorkwam in het stuk. Hij ging helemaal op in het boek dat hij las en in zijn filmpjes liet hij ons de fysische proefjes zien die in het boek stonden. Zijn filmpjes waren de leuskte die erbij waren.

    De stomste personage was een jongen die alleen maar riep in de camera of die papieren liet tonen waar dingen opgeschreven waren, dat was echt saai!

    De populairste Youtube filmpjes zijn denk ik de filmpjes van bekende mensen: zangers, zangeressen enzovoort. Want wat wij gezien hebben op dat toneel, was niet interessant en daar gaan de mensen zeker niet naar kijken op Youtube. Er staan op Youtube ook veel filmpjes die echt belachelijk zijn. Zo was er op dat toneel ook eentje. Ze lieten gewoon de onderkant van hun voeten zien.

    Internet wordt door heel veel mensen gebruikt, dat je niet meer zonder kan. We hebben het ook nodig op of voor school. Om taken in te dienen, om dingen op te zoeken of om werkjes te maken. Natuurlijk zijn er ook veel mensen die gewoon een computer gebruiken om spelletjes op te spelen en voor sociale netwerken. Bij die netwerken moet je wel oppassen wat je erop zet. Want iedereen kan dan alles van je zien. Ook moet je oppassen met wat je opzoekt op het internet want iedereen kan iets op internet zetten en als je dan iets moet opzoeken kan je allemaal verschillende antwoorden vinden. Je weet niet meer wat juist of fout is. Dus dan vergelijk je best meerdere antwoorden met elkaar.

    Bianca
    4 stw.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn mening
    Om eerlijk te zijn vond ik het stuk zeer leerrijk en zeer speciaal, het was anders dan alle andere stukken die ik ooit heb gezien. Maar dit betekent niet dat het uitstekend was, in tegendeel, het heeft heel veel negatieve aspecten gehad. Het was onduidelijk, de verhalen waren niet zo speciaal, zij waren gewoon flauw, en zonder fundament. De acteurs waren heel anders dan ik het had verwacht, zij deden hun best maar ik kon hun boodschap niet verstaan.
    Zij zeiden onduidelijke dingen, sommige in het Nederlands( Nederland) en daar was een andere acteur die in West- Vlaams sprak, en dat was heel moeilijk te begrijpen. Er waren ook andere dingen die met niet bevielen zoals: een video waarbij een van de actrices aan het roken was, die video waarbij die jongen aan het schreeuwen was en om te eindigen die video van die jongen die zijn boek aan het lezen was.

    Iedereen heeft honderden vrienden op Facebook
    Ja het gemakkelijk om veel vrienden te krijgen. Alles wat je hoeft te doen is andere mensen toevoegen, en daarna hopen dat zij u aanvaarden. Veel mensen doen dat, zonder die andere persoon te kennen, en dat vind ik slecht. Bij mijn Facebook profiel zult je geen enige profiel vinden die ik niet ken. Ik voeg niemand toe, voor dat ik die persoon ken. Het is belangrijk, want als je die persoon niet kent, wat kun je hem dan vertellen, jullie kennen elkaar niet eens.
    Het heeft ook zijn gevaren, want stel dat die persoon slechte bedoelingen heeft, of stel dat zijn profiel fake is en dat alles dat daar staat een leugen is. Ik ken heel veel mensen die een profiel hebben, die vol met leugens is. Heel veel mensen die een slechte karakter hebben of die niet zo mooi zijn en hun profiel foto bewerken. Er zijn er honderden mensen die dat doen. Dus mijn boodschap is voeg niemand toe die je niet eens kent, een andere voorbeeld is het verschil tussen online en offline vrienden. Ik denk dat offline vrienden minder verleggen zijn, want als je het moeten schrijven, dan kun je zelf een meisje vertellen dat jij op ,haar bent. Online vrienden zijn vaak meer betrouwbaar dan je offline vrienden. Maar ik vind offline vrienden toch beter want ik heb een band, een hechte band en ik kan altijd op ze rekenen, in goede en in slechte momenten, terwijl dat online vrienden, het zelfde woord zegt het zelf allen online zijn, en als je ooit geen internet hebt, pech dan, want dan heeft je online vriend iemand anders.

    Louis Grauwels 4 toe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik vond het toneelstuk een heel verwarrend stuk, het ging van het ene personage naar het andere en er zat niet echt een verhaal in. Maar als je het achteraf bekijkt en je denkt er even over na dan zie je wel dat je ook op you tube en het internet ook zo werkt, je gaat van de ene site naar de anderen en er zit ook geen structuur in. Ik vond het personage dat het water onderzocht met die boodschappen erop het leukst soms zei hij rare maar wel grappige dingen . Het saaist was het meisje dat constant filmpjes maakte voor haar lief , die filmpjes vond ik wel verwarrend want je wist niet wat er met 'mick' was gebeurd .En de jongen die dingen opschreef op zijn bord vond ik ook een speciaal personage ,soms was hij grappig maar soms snapte ik niet wat hij had opgeschreven en kon ik het niet goed lezen . Het toneel zette je wel aan het denken want je zag ook op het grote scherm van dit is een goed filmpje en dit is saai en dit filmpje is wel bijzonder , en zo gaat dit ook op het internet
    er zijn echt wel goede filmpjes en je kan er zelfs mee beroemd worden en er zijn ook filmpjes waar je over denkt waarom zet hij dit op het internet?

    iedereen heeft wel honderden vrienden op facebook:
    soms zie je mensen die dan zeer veel vrienden hebben maar dat kan dan niet dat ze de 'vrienden' allemaal kent, maar wat willen ze dan gewoon opvallen of vinden ze het gewoon leuk . Ze zouden beter het begrip 'kennissen' gebruiken want ja soms zie je iemand die je kent en die je wil toevoegen en dan accepteer je dat meestal om dat je hem kent. Maar zijn het daarom echte vrienden ? Ik denk het niet.

    jody puttenaers 4TTSv

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zeb Jacobs 4tsvt

    Het toneel viel bij mij niet echt in de smaak. Ik vond het niet duidelijk genoeg. Ze sprongen gewoon van het ene naar het andere en een verhaal zat er ook niet in. De bedoeling is misschien wel om jongeren aan te spreken maar ik vind dat het iets te moeilijk overgebracht is voor het jong publiek. Ik denk ook niet dat ik de enige ben die dat vind. Het geschrift van de Nederlandse jongen vond ik ook niet echt duidelijk leesbaar. De iets jongere man met het dialect en het boek vond ik goed, maar aan het eind kan je ook zien dat je op het internet veel kunt trukeren bv: dat hij zijn hand door dat boek steekt.
    Mijn mening over internet is dat het goede kanten heeft en minder goede kanten, bijvoorbeeld niets is meer privé alles is mogelijk met het internet, die sociale sites zoals Facebook en Twiter geven alles bloot aan iedereen en alles. Maar het is dan ook aan jou wat wil jij delen en wat niet ? Mensen posten misschien gewoon uit eenzaamheid of verveling. Maar het kan als hobby bedoelt zijn , gewoon kennis delen of entertainment. Met entertainment bedoel ik bijvoorbeeld Failblog dat elke week een nieuwe compilatie maakt met flaters van mensen en gezinnen. Je kan er nu zelfs geld voor krijgen als je een goede video doorstuurt naar Failblog, waar gaat het naartoe…
    Er zijn ook mensen die daar misbruik van maken zoals de genaamde hackers. Die maken het internet totaal kapot.
    Niet is nog persoonlijk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Miguel Mees 4tsvt

    Ik vond het toneel speciaal. Ik had nog nooit een toneel op deze manier gezien, maat het negatieve was dat je niet goed kon volgen omdat het ze van de hak op tak sprongen. En het was ook te moeilijk overgebracht ik snap de bedoeling nu nog altijd niet helemaal, sommige personages waren minder goed zoals het meisje met de korte haren vond ik tegen vallend omdat ze heel de tijd zeurden in de filmpjes die ze maakten voor haar vriend, ex-vriend ! de jongen met het dialect vond ik persoonlijk de beste omdat hij grappig was en hij iets wou doen dat sowieso niet ging lukken, maar het is gelukt met trucage, dit is ook typisch iets voor internet trukeren. Mijn mening over het internet, het heeft zijn goed kanten en zijn slechte kanten
    het gaat de slechte kan uit met internet bv: met facebook als mag daar tegenwoordelijk, niets is bijna nog persoonlijk iedereen weet het direct en ziet het direct je kan wel kiezen of iedereen het ziet. als je er iets op zet. Het positieve is je kan er alles bijna alles op vinden als je er iets gaat opzoeken dat is wel fijn. bv: voor taken kan je op internet grote bronnen zoeken en helpt internet je heel goed bij. Maar er zijn veel misbruikers op het net en die sturen virussen enzovoort, ik vind dat ze daar harder moet op optreden en zorgen dat ze niet kunnen hacken site ofzo.
    Maar ik ben wel zeer blij dat ze het internet hebben uitgevonden !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schouteet Gillian9 oktober 2011 om 18:14

    De voorstelling maakte een vreemde indruk op mij. In het begin kon ik niet goed volgen wat de boodschap achter het verhaal was.
    Bij een van de eerste stukken waarbij het meisje op de grond zat met haar rommel en vreemde geluiden maakte, waarop ze daarna zei, "stomme kutbelgen, wat vinden jullie hier nu grappig aan?" stelde ik mij vragen over de werkelijke inhoud van deze voorstelling.

    Naarmate de verschillende filmpjes van de hak op de tak sprongen begon ik de moraal van de voorstelling te begrijpen. Zoals men op youtube naar verschillende filmpjes van de hak op de tak springt konden de personages daar goed de nadruk op leggen waardoor ik het begreep.

    Het personage dat mij het meeste aansprak was uiteraard de West-Vlaming. Hij kon zeer goed aantonen hoe absurd bepaalde filmpjes op youtube niet konden zijn.

    Als je een hele reeks filmpjes plaats en daarbij dan zegt dat je niet beroemd wilt worden, is iets dat ik niet begrijp. Als je filmpjes plaats zoals het meisje op deze blog, dan wil je graag in de kijker staan en wil je gezien worden door zoveel mogelijk mensen.
    Meer en meer mensen beginnen hun eigen filmpjes op youtube te plaatsen omwille van het feit dat ze denken dat ze iets kunnen bereiken in hun leven hiermee, terwijl je kans om beroemd te worden zéér beperkt is!

    Een ander stelling zoals het feit dat er mensen op facebook zijn die soms meer dan 800 vrienden hebben, is dat in mijn ogen onmogelijk dat je ze alle 800 persoonlijk kent! Men kan ook beter hun mening uiten op sociale netwerk sites omdat er minder emoties bij komen kijken omdat het niet rechtstreeks van persoon tot persoon wordt gezegd.

    Een leven zonder internet is ondenkbaar geworden de dag van vandaag en ik zal het in de toekomst nog veel kunnen gebruiken.

    Schouteet Gillian
    4Tsba

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het toneelstuk vond ik bij momenten zeer goed, maar bij andere momenten zeer onduidelijk. Wat ik zeer goed en ook zeer fascinerend vond was dat ze zo vlug konden veranderen van personage en zo serieus konden blijven bij bepaalde stukken. Wat ik minder goed vond was die Hollandse jongen, die constant woorden op een bord schreef. Het was heel moeilijk om te lezen, zo onduidelijk was het. Het constant tonen van hun voetzolen aan de camera vond ik ook maar bizar. Ik zag er de bedoeling niet van in. De jongen met het West-Vlaamse accent vond ik eerlijk gezegd de beste van allemaal, omdat hij het grappigst was en ook de meest duidelijke personage. De saaiste personage vond ik het meisje met het korte haar. Ze bleef maar filmpjes maken over haar vriendje en dat verstond ik ook niet zo goed, want wat was er precies gebeurd met haar vriendje?

    Er waren mindere en betere “video’s” bij. Maar dat is nu eenmaal normaal en dat was misschien ook wel de bedoeling om saaiere en toffere video’s te filmen. Dit is nu ook eenmaal op internet zo, zoals op youtube zijn er ook saaie en toffere filmpjes te zien.

    Internet heeft zo zijn voor-en nadelen. Het grote voordeel van internet is dat je niet meer naar buiten hoeft te gaan om contacten te leggen. Zoals op facebook. Je hoeft maar slechts een paar mensen toe te voegen en je kan al beginnen communiceren met hen, wat ook zeer praktisch is om vrienden te maken. Als zij je willen accepteren tenminste. Maar er zijn ook nadelen aan. Je weet niet wie je voor je hebt. Dat is dan ook zeer onveilig aan internet, mensen kunnen valse accounts aanmaken en zich voordoen als iemand anders.

    Dus pas op mensen met wie je contact legt want niet iedereen heeft altijd het beste met je voor!

    Tim 4ttsb

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vond dit stuk het vreemdste en verwarrendste stuk dat ik ooit gezien heb. Maar het was toch op sommige stukken best wel grappig. Ik vond vooral het blonde Hollandse meisje heel goed; hoe zij kon playbacken was echt ongelofelijk goed. Dan vond ik de West-Vlaamse jongen ook goed, omdat ik zelf ook van West-Vlaanderen ben. Wie ik wel vervelend vond was dat meisje dat constant haar lichaam toonde en zei dat ze verliefd was dat was wel irritant, en ik verstond niet wat daarvan de bedoeling van was. De boodschap dat de blonde Hollandse jongen wou geven, verstond ik al helemaal niet. Als hij iets opschreef kon je dat niet altijd heel duidelijk lezen. Het meisje dat altijd begon met; 'Hey Mick' was in het begin nog wel goed, maar elk filmpje van haar was voor die Mick en dat was echt saai na een tijdje.

    Maar ik verstond wel dat ze ermee bedoelde dat er zoveel mensen zijn die zo een dingen op Youtube zetten, en dat dit heel overdreven is. Op Facebook bv. gebeurt ongeveer hetzelfde als op Youtube, behalve dat je op Facebook statussen, informatie kan zeggen over jezelf terwijl dat op Youtbue meer filpmjes zijn. Alles wat je op Facebook zet of op het internet kan altijd teruggevonden worden.

    Op Facebook schrijven mensen meer wat ze aan het doen zijn of wat ze hebben gedaan zoals bv: haar gekleurd nieuw kleedje gekocht of naar de cinema geweest. Ik vind dat soms wel vervelend maar als het boeiend is of als iemand zoiets post dat ik leuk vind of goed mee overeen kom, dan vind ik die status natuurlijk wel leuk. Zoals ik al zei heb je dan ook vrienden of vriendinnen die je statussen leuk kunnen vinden of reacties plaatsen wat op Youtube ook mogelijk is. In feite zou je bijna kunnen denken dat Youtbue ongeveer hetzelfde is als Facebook.

    Margo 4tsba

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vond het echt een dom, saai en vreemd toneelstuk.
    Ik begreep er niets van, ik begreep niet waarom ze het gemaakt hadden, maar toen een leerkracht het me vertelde begreep ik het wel. Toch vond ik het niet echt speciaal.

    Het enige stuk dat ik leuk vond was, toen die man opeens begon te schreeuwen, ik vond het zeer lachwekkend. Dat meisje dat altijd een filmpje voor die een of andere Mick maakte vond ik echt saai en deprimerend !
    De jongen die een boek aan het lezen was vond ik best wel leuk en grappig
    Vooral het stuk waar hij zijn hand door het boek probeerde te steken, was best wel lachen.
    Het stuk waar het blonde meisje dat haar eigen constant liet bekijken vond ik echt stom, wat heeft het nut ervan !?

    Ze wouden aanwijzen dat er eigenlijk zeer domme dingen op Youtube, Facebook, enz.. worden gezet. Mensen zetten daar dingen op dat totaal oninteressant zijn.
    Maar daar staan we eigenlijk niet echt bij stil.


    Je kan niet meer zonder computer !

    Er wordt tegenwoordig heel veel via de computer gedaan.
    Iedereen heeft ZEKER al op een pc gewerkt.
    Vaak moeten we taken maken voor school op pc.

    We moeten ook zeker ons Smartschool regelmatig controleren, want daar zijn soms wel belangrijke mails van je leerkrachten te vinden.
    Ook als je een vraag hebt voor je leerkracht kan je steeds op de computer terecht om die te stellen via Smartschool.

    Een computer is in deze tijd een alledaags middel geworden, je kan tegenwoordig echt niet meer zonder pc !

    Narjis Abroudi 4STW

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vond het een speciaal toneelstuk . Ik vond het geen slecht stuk maar ook niet goed. Het was moeilijk te begrijpen wat ze bedoelden. Ik begreep niet waar ze naartoe wilden met elk stuk , en het was allemaal door elkaar , wat heel frustrerend is. Op het moment begreep ik er niet veel van maar nu begin ik het meer te begrijpen.
    Het enigste grappige stuk was toen de man in de camera schreeuwde, de rest vond ik saai zoals het blonde meisje de zichzelf mooi vond en constant in de spiegel keek . en wat het andere blonde meisje betreft , zij had een filmpje waarin ze rookte , dat filmpje vond ik egt belachelijk en raar , er zat geen inhoud in het filmpje. De blonde meisjes vond ik het vreemdst. De deeltjes waar de jongen aan zijn bureau zat te werken en te praten over zijn werkstuk vond ik het interessantst ik zou er nog iets uit kunnen leren.
    Tegenwoordig heeft iedereen een Facebook. Met 100den vrienden , maar dat betekend niet dat je ze allemaal kent of al ooit hebt gezien . Je deelt dus informatie en dingen over jezelf met mensen die je niet kent, wat gevaarlijk kan zijn. Op Facebook beslis je eigenlijk ‘wie je graag zou willen zijn’ , maar wie je niet echt bent. Zelfs minderjarige kunnen een Facebook aanmaken wat heel gevaarlijk kan zijn en ze kunnen misbruikt worden. Dus ik zou aanraden om je kind geen Facebook te laten maken ik zelf heb er ook geen.
    Hanna El Aich , 4Handel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vond het toneelstuk van ‘ Bloggers’ stom en ik begreep het soms niet en ik viel half in slaap.. maar het is wel zoals het gebeurd op Youtube, mensen zetten rare filmpjes op Youtube waarvan je het vaak niet begrijpt soms was het wel grappig maar omdat het raar was zoals toen die man schreeuwde in de camera, maar toen de Vlaamse blonde vrouw herhalende dingen zei in de camera was het wel irritant net als de vrouw met de korte haren dat naar haar vriendje video’s stuurden. Dat van de jongen die een boek las en ervan gek werd vond ik ook wel leuk.
    Het vlaamse meisje met de blonde haren vond ik het iritantste ze lachte gewoon in de camera op een iritante manier, de jongen die een fysika boek aan het lezen was vond ik het leukste omdat hij aan het door draaien was en er niets van begreep van de fysika en dan rare dingen uit probeerde zoals met je hand door een boek steken..
    De link van het tonneel en de bekende Youtube filmpjes wordt gelegt omdat er veel van zo’n filmpjes op Youtube staan denk ik ik zelf zou toch niet naar die filmpjes kijken ik vind ze niet populair ik vind het maar raar en ik begrijp het niet.
    Mijn leven zonder een pc kan ik niet voor stellen er is altijd iets dat je dringend moet doen op pc, je huiswerk moet je vaak met hulp van je pc maken enzo
    Iederen zit op internet niemand kan nog zonder, ze zitten altijd op facebook om contact met je vrienden te zoeken of bekijken, zetten filmpjes op Youtube enzo verder..
    Amira Abroudi 4handel

    BeantwoordenVerwijderen